Meesterschap
Laat kinderen de wereld ontdekken!
Met ons onderwijsconcept New Pedagogies for Deep Learning (NPDL) ontwerpen leerlingen en leerkrachten samen de lessen die zorgen voor betekenisvol en uitdagend onderwijs. Lessen die ruimte en mogelijkheden geven tot het ontwikkelen van specifieke vaardigheden. ICT wordt hierbij ten dienste van opvoeding en onderwijs ingezet; om te ondersteunen, inspireren, differentiëren, innoveren, versnellen en gepersonaliseerd leren mogelijk te maken.
Wat we in de toekomst willen zien zijn betrokken, actieve en nieuwsgierige leerlingen die onder begeleiding van de leerkracht hun leerproces vormgeven. Leerlingen die zich ontwikkelen in vaardigheden en tot 'diep leren' komen. Diep leren houdt in dat we de leerlingen uitdagen om alles grondig te onderzoeken, daar kritisch naar te kijken en te komen tot het bedenken van nieuwe dingen.
Wat we in de toekomst willen zien zijn betrokken, actieve en nieuwsgierige leerlingen die onder begeleiding van de leerkracht hun leerproces vormgeven. Leerlingen die zich ontwikkelen in vaardigheden en tot 'diep leren' komen. Diep leren houdt in dat we de leerlingen uitdagen om alles grondig te onderzoeken, daar kritisch naar te kijken en te komen tot het bedenken van nieuwe dingen.
De vaardigheden waar we op focussen:
In ons onderwijs richten we ons op het ontwikkelen van de volgende 6 C's:
- Character (Karakter)
- Communication (Communicatie)
- Critical Thinking (Kritisch denken)
- Citizenship (Burgerschap)
- Collaboration (Samenwerken)
- Creativity (Creatief denken)
De leerkracht heeft hierbij een sturende rol. Hij kijkt samen met de leerling naar de leerdoelen, reikt de benodigde materialen en digitale applicaties aan en helpt kinderen met het samenwerken en delen van kennis.
Inmiddels zit het onderzoekend leren in het DNA van de school. Leerkrachten hebben het vertrouwen dat leerlingen de ruimte die ze krijgen goed gebruiken en hun eigen talenten optimaal gaan ontwikkelen.
Ouders aan het woord
"De leerkrachten doen hun uiterste best om het maximale uit het kind te halen te halen."
"Leuk dat er steeds een thema is waar de hele school aan werkt en dat er wordt ingespeeld op de actualiteit."